VHF/SRC Kursus

For at anvende maritime VHF-frekvenser i Danmark skal man mindst have et SRC-certifikat til betjening af radioudstyret. SRC står for ''''''''Short range certificate''''''''.  Derudover skal man have et kaldesignalsbevis til sit fartøj. Når disse ting er i orden, kan man installere VHF-radioen og anvende den lovligt.

Pensum:  Du undervises i bestemmelser vedrørende nød, il- og sikkerheds kommunikation og maritimt radiostyr af kategorierne VHF, DSC, EPIRB, SART, NAVTEX samt opbygningen af GMDSS-systemet i almindelighed.

Undervisningen:   Veksler mellem teoretiske oplæg og opgaveløsning således at du forberedes til aflæggelse af eksamen.

Kurset afholdes som weekend-forløb lørdag og søndag den 26.-27. februar 2022 kl. 9-16 begge dage i Assens Sejlklubs klublokaler.

Eksamen:   Aflægges elektronisk, i forlængelse af kurset.  Du får umiddelbart efter prøven tilbagemelding.  SRC-certifikater kan udstedes til personer, der er fyldt 15 år. Prøven kan tidligst aflægges 3 måneder før det fyldte 15. år.

Hjemmearbejde:  Udover undervisningen skal der forventes et vist tidsforbrug til opgaveløsning/hjemmearbejde!

Underviser:  Christian Jensen, Instruktør og censor i fritidssejlads

Pris:  Kurset koster kr. 1.500,00 incl. materialer.  Herudover kommer der et prøvegebyr på kr. 475,00 kr. pr. deltager.

Prøvetilmelding/gebyr:  Tilmelding og betaling foretages af den enkelte deltager hos prøveudbyderen og Christian Jensen informerer yderligere herom på kurset.

Assens Sejlklub følger myndighedernes anvisninger i forhold til Covid-19 og forbeholder sig ret til at aflyse eller flytte kurset.  I tilfælde af aflysning refunderes det indbetalte kursusgebyr.

10.02.2022
26.02.2022 kl. 09.00 - 27.02.2022 kl. 16.00