Assens Sejlklub byder alle velkommen, uanset om de ejer en båd eller ej, og uanset om de er interesserede i det maritime liv eller de sociale aktiviteter. Vores klubhus ligger smukt midt i Lillebælt på Assens Næs og tilbyder perfekte sejlmuligheder inden for en dags sejlads. Med mere end 100 års historie tilbyder klubben fine undervisnings- og opholdslokaler samt en dejlig grøn grillplads til uforstyrret hygge.

Vi er en forening med cirka 150 medlemmer og ledes af en bestyrelse med flere afdelinger, som du kan finde i topmenuen på vores hjemmeside.

Hos Assens Sejlklub kan du lære teori og praktisk sejlads til Duelighedsbevis og Speedbådskørekort gennem vores Sejlerakademi. Find mere information under Afdelinger/Sejlerakademiet.

Vi har 2 Feva-joller, 5 Tera-joller og 5 Optimist-joller til rådighed, samt 3 følgebåde, der sikrer tryghed på vandet under øvelsessessioner.

Vores årlige aktiviteter/Event omfatter foredrag og fælles sejlture, og du kan finde detaljer under "Event" på forsiden og under afdelingen "Klubliv".

Assens Sejlklub er stolt medlem af Dansk Sejlunion, som både taler for sejlsporten og yder faglig konsulentbistand efter behov.

Assens Marina Amba driver vores marina og sikrer en moderne lystbådehavn med gode og sikre vinteropbevaringsmuligheder.