Invitation og Sejladsbestemmelser til sejladsen Bågø Rundt 2023

Skippermøde kl. 9.00 i Klubhuset

1. start kl 10.00 mellem molehovederne

###########################

Dyvig tur/retur fælles sejlads, tur og kapsejlads sidste week-end i august.

Sidste week-end afholdtes kapsejladsen Dyvig tur/retur, hvor man havde invitereret alle til at deltage uanset man havde lyst til at kapsejle, tursejle eller blot deltage i en rask sejlads over 2 dage og ca 50 sømil.

Der var i alt tilmeldt 8 både med Anders Lange, Erik Kulavig, Hans Petersen, Peder Roar Jensen, Per Rasmussen, Peter Herzog, Richard Andersen og Søren Hønnicke Toft.

Skippermødet afholdtes kl 8.30 i klubhuset over morgenmaden, hvor de mange bekymringer over dårlige vejrudsigter fra den forgangne uge, kunne lægges til side.

Der var 7 både til start, som var tilrettelagt efter bådenes GPH tal d.v.s. langsomste båd først og hurtigste båd sidst. Det ville således være placeringerne på mål-linien som var afgørende for bådens placering.

Første båd startede kl 10.00 og sidste 10.42. Det blev besluttet over mole-bajeren efter ankomsten til Dyvig lørdag at retursejladsen søndag, skulle rykkes 1 time frem for bedre at kunne udnytte vinden som angiveligt ville løje af søndag eftermiddag.

Både turen til Dyvig og returen blev nogle rigtig gode oplevelser med sol og vind ( styrke og retning ) og næsten alle kunne læse sejladsbestemmelserne og sejle den anviste rute rundt Barsø.

Skafningen blev sat lørdag til kl 18. Havnemesteren havde sørget for varme på grillen og vejret tillod, at vi kunne bænkes under åben himmel, indtil solen gik ned efter en rigtig fin sensommerdag. Dagen sluttede med sørøverhistorier og alm. mobning af dem der vil sejle deres egen sø. En god dag.

Efter en perfekt retursejlads kunne den samlede placering opgøres således:

Vinder: Søren Hønnicke Toft

Nummer 2: Richard Andersen

Nummer 3: Per Rasmussen

Der var præmie til vinderen.

Kapsejladsudvalget.

#################

#####################

Resultatliste fra Bågø rundt 26. sept. 2020

PDF tryk her

----//----

Resultatliste fra Bågø Rundt II 4. okt. 2020

PDF tryk her

----//----

Kapsejladsafdelingen

vi er en flok sejlnørder der elsker, at trimme vores sejl  og lede efter den bedste vind, finde idvandet og stjæle de andres vind hvis vi kan.

Banekort: