Temaaften Assens Sejlklub onsdag d. 16. marts 2022 kl 19.00

Dansk Søredningsselskab, Assens

En af de sidste temaaftener i vinterhalvåret skal handle om klubbens nærmeste nabo – Dansk Søredningsselskab og selskabets aktiviteter.

Søredningsselskabet er nu veletableret og en frivillig besætning er hyret ind til vagter 24/7 og udgør således en operationel redningsstation i Assens marina.  Det er målet at vagten kan rykke ud fra havnebassinet 30 minutter efter en anmodning om assistance.

Der har været ca 80 udkald siden start.  Søredningen har assisteret ved grundstødninger , motor/brændstofproblemer , tabte/defekte propeller, rorskader m.v.

Søredningsfolkene fortæller om  Søredningsselskabets tilblivelse og grundlaget for driften samt videreførelse og ikke mindst om nogle eksempler på udførte assistancer.

Onsdag d. 16. marts kl. 19.00  i Assens Sejlklubs lokaler på Næsvej.

Alle er velkomne.

Tursejladsudvalget Assens Sejlklub